UseNeXT Support

Wij zijn er voor u

Huidige status

Alles werkt prima.

Veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen over UseNeXT en bijbehorende antwoorden vindt u hier. Als u niet kunt vinden wat u zoekt, kunt u telefonisch of via het contactformulier met ons contact opnemen.

Rondom Usenet

Usenet is een wereldwijd netwerk dat zich parallel met internet ontwikkelde. Het dient voornamelijk voor het uitwisselen van informatie over een grote hoeveelheid thema's die georganiseerd zijn in zogenaamde Newsgroups. Ook al is internet nodig om toegang tot Usenet te krijgen, het Usenet is een op zichzelf staand platform.
Verdere informatie over Usenet vindt u hier:
http://de.wikipedia.org/wiki/Usenet

De thema's waarover op Usenet gediscussieerd wordt, zijn georganiseerd in zogenaamde Newsgroups. Elke Newsgroup heeft een bepaald thema waarover informatie uitgewisseld kan worden. Daarom kunnen Newsgroups met thema's in internetforums (threads) vergeleken worden, waaraan ook alle geregistreerde gebruikers kunnen meedoen.

Net zoals u een browser (Internet Explorer, Firefox, etc.) nodig heeft om u te kunnen bewegen op het internet, is voor Usenet een Newsreader nodig. Een Newsreader maakt het mogelijk content op Usenet te vinden en aan discussies deel te nemen.

Usenet werd bijna tegelijk met internet uitgevonden en heeft ook een vergelijkbare verspreiding. Maar er ontstonden decentrale structuren die juist voor nieuwe gebruikers tamelijk onoverzichtelijk waren. Deze tekortkoming werd in de loop der jaren opgelost en met onze service wordt toegang tot Usenet kinderlijk eenvoudig.

Op Usenet kunt u hulp voor de meest verschillende interesses vinden, deelnemen aan discussies of gegevens oproepen.

Als u een Newsgroup met het passende thema heeft gevonden, kunt u uw bijdrages posten. Dat betekent dat u een bericht met uw bijdrage maakt. Hoe dat in detail functioneert, kunt u in de gebruiksaanwijzing van uw Newsreader vinden.

Wanneer u bestanden in Usenet wilt plaatsen, moet uw account hiervoor eenmalig vòòr de upload worden vrijgegeven. Houd er rekening mee, dat de vrijgave pas 30 dagen na de aanmelding bij UseNeXT plaatsvindt.

Stuur een email met een verzoek tot vrijgave aan upload@usenext.com, met de volgende gegevens:
- Klantnummer of gebruikersnaam;
- e-mailadres, dat bij de oorspronkelijke aanmelding werd opgegeven;
- de laatste 3 cijfers van de bankrekening / creditcard, die bij de oorspronkelijke aanmelding werd opgegeven.

Met de Tangysoft Client is het uploaden van bestanden over het algemeen niet mogelijk, omdat UseNeXT slechts toegang tot Usenet aanbiedt en geen eigen server heeft, waarop u bestanden kunt laden.

Let op:
Het uploaden van auteursrechtelijk beschermde data is strafbaar. Wanneer u data aantreft, die volgens u in strijd zijn met deze wet, kunt u dit melden bij abuse@usenext.de.

Helaas kunnen wij vanwege de enorme hoeveelheid gegevens op Usenet niet zelf naar illegale of auteursrechtelijk beschermde gegevens zoeken. Daardoor zijn wij op uw hulp aangewezen. Als u zulke gegevens aantreft, verzoeken wij u dit bij abuse@usenext.com te melden.

De aanmelding

Het overeengekomen totaalbedrag moet onafhankelijk van het gebruik vooruit worden betaald voor de gekozen looptijd van het contract en is direct aan het begin ervan opeisbaar. U kunt betalen met een automatische incasso, een credit card of via PayPal of iDeal (alleen mogelijk voor aanmeldingen uit Nederland). Door de betalingswijze iDeal te bevestigen, accepteert de klant dat alle toekomstige rekeningen met een automatische incasso betaald moeten worden.

Eenmalig bieden wij u de mogelijkheid ons aanbod 14 dagen gratis uit te proberen. Afgezien van de tarieven voor uw internettoegang ontstaan hierbij geen kosten voor u. Na afloop van de testfase vallen kosten met uw lidmaatschap samen. Als wij u niet van de aantrekkelijkheid van onze service konden overtuigen, kunt u uw contract binnen de testperiode natuurlijk op elk moment opzeggen – er ontstaan in dat geval geen verdere kosten voor u.
De prijzen voor een betaald pakket vindt u hier.

Voor een aanmelding bij UseNeXT dient u volwassen te zijn. Bovendien heeft u een geldig e-mail-adres en een bankrekening/creditcard of een account bij PayPal nodig.

Ja, de door UseNeXT aangeboden service is volkomen legaal.

UseNeXT is een accessprovider, die u toegang biedt tot het Usenet. Dit is vergelijkbaar met de service van een internetprovider.

De data die op het Usenet te vinden zijn , worden, evenals de data op het internet, op verschillende servers opgeslagen, die niet ons eigendom zijn. Om die reden kunnen wij ook geen invloed uitoefenen op de aldaar opgeslagen bestanden.
De keuze welke bestanden u van het Usenet downloadt, is vanzelfsprekend aan u. Wij vragen u echter data die naar uw mening onwettig zijn, te melden bij abuse@usenext.com.

Nadat u zich hebt aangemeld, komt u meteen in het ledengedeelte en wordt u automatisch ingelogd. Hier hebt u de keuze uit diverse newsreaders. Wij adviseren u hier de Tangysoft Client te kiezen.

De Tangysoft Client hoeft u alleen maar te downloaden en te installeren. Daarna logt u in en kunt u meteen van start!

Voor uw administratie ontvangt u bovendien een e-mail met als onderwerp "Uw toegangsgegevens voor UseNeXT".

Zodra uw aanmelding bij ons binnengekomen is, ontvangt u uw toegangsgegevens meteen per e-mail. Deze gelden zowel voor het ledengedeelte op www.usenext.nl als voor de newsreader die u gebruikt.

Een overzicht van alle pakketten vindt u hieronder. Naast de grootte van het pakket kunt u ook verschillende looptijden van uw lidmaatschap kiezen.

Tijdens de testperiode kunt u op elk gewenst moment overstappen naar een groter, betaald pakket met meer diensten en een grotere omvang. Om die procedure voor u zo eenvoudig mogelijk te maken, wordt uw bankverbinding al bij de aanmelding geregistreerd. Natuurlijk wordt van uw rekening/creditcard past een overeenkomstig bedrag afgeschreven als vaststaat dat u na de testperiode verder gebruik van onze dienstverlening wilt maken.

Als u niet teruggebeld werd, kunt u de beveiligingscode opnieuw aanvragen. Alle benodigde informatie is te vinden in de e-mail die u van ons hebt ontvangen. Als u nog niet ontvangen e-mail of de tweede poging mislukt, neemt u dan alstublieft contact met onze support op.

Is het mogelijk dat u uw e-mail-adres niet correct vermeld heeft? Neem alstublieft contact met onze Support op zodat wij uw gegevens kunnen controleren.
Ook een volle mailbox of een spamfilter kan de oorzaak zijn dat u uw toegangsgegevens nog niet heeft ontvangen.

Het activeren van de toegang kan ca. 10 minuten duren. Hebt u daarna alsnog problemen, neem contact op met onze support-team.

In de Free Download Modus kunt u tijdens de testfase tot maximaal 300 GB downloaden, aangezien via deze modus geen datavolume verbruikt wordt. De bijbehorende instelling kunt u via een klik rechtsboven in uw Tangysoft Client uitvoeren.

Voor de bestelling van nieuw datavolume logt u in het ledenbereik in en selecteert u het menupunt "Datavolume opladen". Bij de volgende stap kunt u het gewenste pakket aanduiden, indien u momenteel een pakket met een looptijd van maximaal een maand heeft.

Bij pakketten met een looptijd van meerdere maanden, heeft u de mogelijkheid het datavolume van de volgende maand bij voorbaat te gebruiken.

Voorbeeld: Als u uw contract de 1ste van de maand heeft afgesloten, maar wanneer u in het midden van de maand bijkomend highspeed datavolume nodig heeft, kunt u dit zonder probleem overdragen uit de volgende maand. U kunt dit zo vaak herhalen tot wanneer uw datavolume van de laatste maand is overgedragen. Er verandert hierdoor niets aan de looptijd van uw pakket.

Wanneer u ook uw datavolume van de laatste maand hebt overgedragen, kunt u via het bovenstaande menu uw contract verlengen of een ander pakket bestellen. De looptijd van de overeenkomst voor het nieuwe pakket gaat dan onmiddellijk in.

Vanzelfsprekend kunt u ons uw opzegging per telefoon, per brief of via het online Supportformulier bekendmaken.

Indien u zich direct voor een betaald pakket heeft aangemeld, kunt u uw contract binnen 14 dagen opzeggen. Een opzegging moet per telefoon of schriftelijk per brief of met behulp van het online supportformulier worden ingediend.

Als u zich geabonneerd hebt op een pakket tegen betaling, en u wenst geen verlenging van uw lidmaatschap, dan is een opzegging vereist per telefoon of in de vorm van tekst (brief of online-contactformulier) uiterlijk 7 dagen voor het einde van de looptijd.

Wanneer u zich voor een gratis testpakket aanmeldt, kunt u dit gedurende de testperiode te allen tijde opzeggen.

U kunt uw toegangsgegevens zonder problemen opnieuw aanvragen – klik daarvoor hier.
Na het invoeren van het e-mail-adres dat u bij ons opgegeven heeft, worden uw toegangsgegevens per omgaande verstuurd.

Wanneer u een actieve UseNeXT-account heeft, dient u zich in te loggen bij de ledenpagina’s en het menuveld "Mijn account" te kiezen. Verwijder dan het vinkje bij "Stuur mij a.u.b. de UseNeXT-newsletter" en klik vervolgens op "Aanpassingen overnemen".

Wanneer u geen actieve UseNeXT-account heeft, klikt u gewoon op de link voor afmelding, die u onderaan de nieuwsbrief vindt. Houdt u er rekening mee, dat de verandering pas voor de volgende verzending doorgevoerd wordt. Het is mogelijk dat uw afmelding en de termijn voor verzending elkaar kruisen, waardoor u alsnog een laatste nieuwsbrief ontvangt. Wij vragen hiervoor uw begrip.

Mijn contract

Voor de bestelling van nieuw datavolume logt u in het ledenbereik in en selecteert u het menupunt "Datavolume opladen". Bij de volgende stap kunt u het gewenste pakket aanduiden, indien u momenteel een pakket met een looptijd van maximaal een maand heeft.

Bij pakketten met een looptijd van meerdere maanden, heeft u de mogelijkheid het datavolume van de volgende maand bij voorbaat te gebruiken.

Voorbeeld: Als u uw contract de 1ste van de maand heeft afgesloten, maar wanneer u in het midden van de maand bijkomend highspeed datavolume nodig heeft, kunt u dit zonder probleem overdragen uit de volgende maand. U kunt dit zo vaak herhalen tot wanneer uw datavolume van de laatste maand is overgedragen. Er verandert hierdoor niets aan de looptijd van uw pakket.

Wanneer u ook uw datavolume van de laatste maand hebt overgedragen, kunt u via het bovenstaande menu uw contract verlengen of een ander pakket bestellen. De looptijd van de overeenkomst voor het nieuwe pakket gaat dan onmiddellijk in.

Overstappen op een pakket naar keuze kunt u in het ledenbereik onder het menupunt Datavolume opladen uitvoeren. Indien uw huidige pakket een looptijd bevatte van meerdere maanden, kan een ander pakket echter pas besteld worden als het totale huidige datavolume (vervroegd) in z'n geheel verbruikt is.

Uw resterende datavolume kunt u altijd in het ledenbereik (rechtsboven) en in de Tangysoft Client (rechtsonder) opvragen.

Uw lidmaatschap bij UseNeXT bevat een bepaald datavolume dat u maandelijks beschikbaar gesteld wordt. Niet verbruikt volume vervalt daarom aan het eind van de maand.

Op uw Extra Boost Rekening wordt u datavolume bijgeschreven, die u in het kader van spaaracties van ons ontvangt. Dit gratis volume wordt op uw Extra Boost Rekening opgeslaan en blijvt u ook na afloop van uw reguliere pakket bewaard – cadeautjes neem je uiteindelijk niet terug!
Hier een voorbeeld: U heeft tegenwoordig een pakket met een maandelijks datavolume van 30 GB en ons support team heeft u in het kader van een spaaractie 10 GB geschonken. Voorzover uw datavolume opnieuw wordt opgeladen, staan u in het geheel 40 GB ter beschikking, omdat de 10 GB van de Extra Boost Rekening ronduit naar de volgende maand worden overdragen. Indien uw inbegrepen datavolume eens tekortschiet, wordt bij de download automatisch de volumen van uw Extra Boost Rekening gebruikt.
Heeft u in de bovengenoemde geval bijv. 35 GB opgebruikt – dus 30 GB regulier en 5 GB van de Extra Boost Rekening – so krijgt u de volgende maand dientengevolge 35 GB, omdat nog 5 GB van uw Extra Boost Rekening verblijven.
Als u vragen over de reguliere UseNeXT-pakket of over de functies van de Extra Boost Rekening heeft, bel of schrijf ons- we helpen u graag verder!

Misschien is er iets fout gegaan bij het invoeren van uw betaalgegevens. Neem alstublieft contact met ons op zodat we de gegevens kunnen corrigeren en de afschrijving nogmaals in opdracht kunnen geven. Als u een e-mail in verband met uw betaling heeft ontvangen, volgt u alstublieft de aanwijzingen in deze e-mail en activeert u de link om de betaling van het lidmaatschap opnieuw in opdracht te geven. Vanzelfsprekend kunt u in dit verband ook contact met onze Support opnemen; wij zijn u graag van dienst.

Maak geen geld over op onze bankrekening, daar het voor ons niet mogelijk is overboekingen aan een bepaalde account toe te wijzen.

Als u een e-mail van ons ontvangen heeft met betrekking tot uw PayPal/iDeal-betaling, volgt u alstublieft de aanwijzingen in de e-mail op. Via een link in deze e-mail kunt u de betaling opnieuw in opdracht geven. Natuurlijk kunt u ook contact met onze Support opnemen of de status van uw betaling in uw PayPal/iDeal-account opvragen.

De afschrijving van uw lidmaatschapsgeld geschiedt per automatische incasso. Helaas kunnen we de afschrijving daarom niet op een datum naar wens uitvoeren. Wij vragen u daarvoor om uw begrip.

Uw voordeel bij een pakket met een looptijd van meerdere maanden kan een prijsbesparing tot maximaal 60% opleveren. Die besparing komt voort uit lagere bewerkingskosten vergeleken met een maandelijkse afschrijving. Aangezien wij dit voordeel 1:1 aan u willen doorgeven, is een maandelijkse betaling bij pakketten met een looptijd van meerdere maanden niet mogelijk.

Door banktechnische oorzaken kan het na een overschrijving tot zeven dagen duren voordat u UseNeXT weer in volle omvang kunt gebruiken. De looptijd van uw contract wordt vervolgens dienovereenkomstig verlengd zodat u geen nadeel heeft. Vanzelfsprekend wordt u per e-mail over alle ontwikkelingen geïnformeerd.

Natuurlijk kunt u uw opzegging per telefoon, per brief of via het online Supportformulier aan ons bekendmaken.

Wanneer u zich voor een gratis testpakket aanmeldt, kunt u dit gedurende de testperiode te allen tijde opzeggen. Klik hier voor de aanmelding.

Als u zich geabonneerd hebt op een pakket tegen betaling, en u wenst geen verlenging van uw lidmaatschap, dan is een opzegging vereist per telefoon of in de vorm van tekst (brief of online-contactformulier) uiterlijk 7 dagen voor het einde van de looptijd.

Indien u zich direct voor een betaald pakket heeft aangemeld, kunt u uw contract binnen 14 dagen opzeggen. Een opzegging moet per telefoon, schriftelijk per brief of met behulp van het online supportformulier worden ingediend.

Als u zich geabonneerd hebt op een pakket tegen betaling, en u wenst geen verlenging van uw lidmaatschap, dan is een opzegging vereist per telefoon of in de vorm van tekst (brief of online-contactformulier) uiterlijk 7 dagen voor het einde van de looptijd.

Wanneer u zich voor een gratis testpakket aanmeldt, kunt u dit gedurende de testperiode te allen tijde opzeggen. Klik hier voor de aanmelding.

Houdt bij opgave van uw toegangsgegevens rekening met hoofd- en kleine letters. Wij raden u aan de toegangsgegevens direct uit de e-mail "Uw toegangsgegevens voor UseNeXT" in het inlogveld te kopiëren.

Wanneer u de foutmelding "U bent om veiligheidsredenen uitgelogd" ontvangt, dan laten de veiligheidsinstellingen van uw browser geen cookies toe.
Volg in dat geval de onderstaande stappen:
Start de Internet Explorer, klik dan op "Extra's/Internetopties/Beveiliging" en stel de regelaar op "middel". Om de verandering door te voeren, moet de browser opnieuw worden opgestart. Wanneer u geen gebruik maakt van Internet Explorer, vindt u de desbetreffende handleiding in de Help-functie van uw browser.

Kunt u daarna nog steeds niet inloggen, neem dan contact op met onze supportafdeling.

In uw ledenbereik kunt u alle belangrijke informatie wat uw contract betreft oproepen of veranderen. Na de login ziet u boven een menu met diverse opties. Hier kunt u onder andere uw datavolume opladen, uw e-mail-correspondentie oproepen of uw contract opzeggen. Onder Mijn account vindt u nog meer details, bijv. een overzicht van uw rekeningen. U kunt er ook uw contactgegevens aanpassen. Let er echter op dat u uw betalingsgegevens niet kunt aanpassen. Daarvoor neem contact op met onze support-team.

Wanneer u een actieve UseNeXT-account heeft, dient u zich in te loggen bij de ledenpagina’s en het menuveld "Mijn account" te kiezen. Verwijder dan het vinkje bij "Stuur mij a.u.b. de UseNeXT-newsletter" en klik vervolgens op "Aanpassingen overnemen".

Wanneer u geen actieve UseNeXT-account heeft, klikt u gewoon op de link voor afmelding, die u onderaan de nieuwsbrief vindt. Houdt u er rekening mee, dat de verandering pas voor de volgende verzending doorgevoerd wordt. Het is mogelijk dat uw afmelding en de termijn voor verzending elkaar kruisen, waardoor u alsnog een laatste nieuwsbrief ontvangt. Wij vragen hiervoor uw begrip.

Kunt u een functie bij onze newsreaders niet vinden? Wenst u een ander pakket of heeft u een nieuw idee? Heeft u suggesties hoe wij onze service kunnen verbeteren?

Deel ons hier uw voorstel mee, zodat wij mogelijkerwijs onze service kunnen verbeteren en conform uw wensen kunnen uitvoeren!

De software

Net zoals u een browser (Internet Explorer, Firefox, etc.) nodig heeft om u te kunnen bewegen op het internet, is voor Usenet een Newsreader nodig. Een Newsreader maakt het mogelijk content op Usenet te vinden en aan discussies deel te nemen.

Om een andere Newsreader voor onze service te kunnen configureren, voert u alstublieft de volgende gegevens afhankelijk van de gewenste downloadsnelheid in de corresponderende velden van uw Newsreader in:

Highspeed (maximale downloadsnelheid):

  • Newsserver: high.usenext.de
  • Port: 119/443 voor onversleutelde verbindingen of poort 563 voor SSL-verbindingen
  • Uw gebruikersnaam (avi-xxxxxxxxxxx-xxx)
  • Uw wachtwoord

Flatrate (met tot 2.000 kbit/s):

  • Newsserver: flat.usenext.de
  • Port: 119/443 voor onversleutelde verbindingen of poort 563 voor SSL-verbindingen
  • Uw gebruikersnaam (avi-xxxxxxxxxxx-xxx)
  • Uw wachtwoord

De Newsreaders die wij aanbevelen, kunt u in uw ledenbereik downloaden.

Ja. Wij adviseren het gebruik van de Tangysoft Newsreader die kostenloos voor vele gangbare bedrijfssystemen (Windows, OS X, Linux) beschikbaar is. Bovendien is voor alle bedrijfssystemen een groot aantal, meestal kostenloze Newsreaders beschikbaar, dat u kunt gebruiken voor UseNeXT.

Bij het installeren van de Newsreader onder Mac, stoot u mogelijk op een kleine hindernis.
Hier vindt u een handleiding om die te overwinnen:

Als bij de vraag om de Mac-versie van de newsreader te installeren de melding 'Het programma XYZ kan niet geopend worden omdat het niet afkomstig is van een gecertificeerde ontwikkelaar.', zichtbaar wordt, ga dan te werk als volgt:

  • Bevestig deze melding eerst met 'OK'
  • Klik met rechts op het te installeren bestand (alternatief: hou de [Ctrl]-toets ingedrukt, en klik met de linker muistoets op het bestand)
  • Klik daarna op 'Openen'
  • De melding 'Het programma XYZ is niet afkomstig van een gecertificeerde ontwikkelaar' wordt terug zichtbaar. Wilt u het werkelijk openen?'
  • Klik nogmaals op 'Openen' en het installatieprogramma start.

Als u hebt geen toegangsgegevens ontvangen, kan dat de volgende oorzaken hebben:

Oorzaak: de e-mail werd door het spamfilter geblokkeerd.
Oplossing: controleer de spam-map bij uw e-mail-provider. Zet de afzender op "betrouwbaar" (afhankelijk van de provider) zodat verdere e-mails van ons niet meer geblokkeerd worden.

Oorzaak: verkeerd e-mail-adres aangegeven bij de aanmelding.
Oplossing: neem contact op met ons vriendelijke Support-team om het adres te veranderen en de verloren e-mails opnieuw te laten toesturen.

Houd er a.u.b. rekening mee dat het activeren van uw account circa tien minuten kan duren.

Mocht u daarna nog steeds problemen hebben bij het inloggen, controleer dan of u de toegangsgegevens met de juiste hoofdletters en kleine letters hebt ingevoerd. Wij adviseren u de toegangsgegevens uit de e-mail “Uw toegangsgegevens voor UseNeXT” te kopiëren en direct in de newsreader te plakken. In de Tangysoft Client kunt u de gegevens invoeren onder het menu-item "Instellingen".

Lukt het inloggen dan nog niet, neem dan a.u.b. contact op met ons support-team. Vermeld in uw mail a.u.b. ook de tekst van de foutmelding, zodat wij uw probleem snel en correct kunnen verhelpen.

Vul bij uw Newsreader het gewenste begrip in het zoekveld in en klik op "Zoeken" of druk "Enter". De resultaten worden vervolgens in een lijst getoond en u kunt de gewenste gegevens opvragen. Houd er rekening mee, dat de zoekopdracht slechts wordt uitgevoerd voor zoektermen van tenminste 3 letters. Kortere zoektermen worden automatisch uitgesloten.

Hoewel u bij UseNeXT over een ongelooflijke bewaartijd van 2.705 dagen voor bestanden en 2.003 dagen voor teksten beschikt, kan het gebeuren dat de gewenste inhoud op een bepaald moment niet beschikbaar is. Aangezien Usenet zeer dynamisch is en er dagelijks vele duizenden gigabyte aan gegevens bijkomen, adviseren wij u op een later tijdstip opnieuw naar de gewenste informatie te zoeken.

De zogenaamde "Free Download Modus" kunt u zich als een flatrate voorstellen: u kunt ongelimiteerd gegevens downloaden zonder datavolume te verbruiken. Momenteel kunt u op die manier met maximaal 2000 kbit/s downloaden. Deze modus wordt alleen ondersteund door Tangysoft Client.

UseNeXT verzekert zich ervan dat u met ADSL met maximaal 50 Mbit kunt downloaden. Als u desondanks toch niet met de complete bandbreedte kunt downloaden, verzoeken wij u de volgende punten te controleren:

Bevindt u zich bij de Tangy Newsreader in de "Highspeed Modus"?
Als de downloadbalk linksonder in groen getoond wordt, bevindt u zich in de "Free Download Modus" waarbij u met maximaal 2000 kbit/s kunt downloaden. Wissel met een klik op "Highspeed" rechtsboven in de Tangy Newsreader naar de "Highspeed Modus" om weer op volle bandbreedte te kunnen downloaden.

Staat de volle bandbreedte van uw DSL-aansluiting u ter beschikking?
Het kan gebeuren dat tijdelijke overbelastingen ertoe leiden dat u niet kunt beschikken over de toegezegde bandbreedte van uw internetaansluiting. Controleer alstublieft uw daadwerkelijke bandbreedte met een DSL Speedtest die u bijv. op www.wieistmeineip.de kunt vinden.

Functioneert uw hardware optimaal?
Vaak kunnen kleine probleempjes met de hardware, zoals oververhitting, kabelbreuk, enz. tot verlies van snelheid leiden. Verzeker u er alstublieft van dat uw netwerkapparatuur probleemloos functioneert:
- Neem uw router een paar minuten van het stroomnet en start hem daarna opnieuw.
- Als u W-LAN gebruikt, verzeker u er dan van dat uw signaalsterkte tenminste "goed" is.
- Als u per kabel met het internet verbonden bent, verzeker u er dan van dat er geen knik in uw kabel is en dat hij niet langs kleine magnetische bronnen (audioboxen, computer, enz.) loopt.
- Neem contact op met uw internet serviceprovider en laat uw verbinding controleren.

Sommige gegevens zijn helaas in de "Free Download Modus" niet beschikbaar en kunnen daarom niet in deze modus gedownload worden. Om de download toch te kunnen afronden, wisselt de Tangy Newsreader automatisch naar de "Highspeed Modus", zolang dat zo ingesteld is. Als u deze automatische wissel niet wenst, klikt u alstublieft in de Tangy Newsreader op "Instellingen -> Divers" en verwijdert u het haakje bij "Als een bestand in de Free Download Modus ...".

Met UseNeXT kunt u steeds bepalen of u met Highspeed of met uw Flatrate wilt downloaden. Naargelang de gewenste downloadsnelheid dient het volgende in de Client te worden ingesteld:

Highspeed (maximale downloadsnelheid):

  • Newsserver: high.usenext.de
  • Port: 119/443 voor onversleutelde verbindingen of poort 563 voor SSL-verbindingen
  • Uw gebruikersnaam (avi-xxxxxxxxxxx-xxx)
  • Uw wachtwoord

Flatrate (met tot 2.000 kbit/s):

  • Newsserver: flat.usenext.de
  • Port: 119/443 voor onversleutelde verbindingen of poort 563 voor SSL-verbindingen
  • Uw gebruikersnaam (avi-xxxxxxxxxxx-xxx)
  • Uw wachtwoord

De meeste gegevens in Usenet zijn beschikbaar in het .rar-formaat. Daarbij werden de bestanden gesplitst in meerdere archieven (.rar). Na de download moeten de afzonderlijke archieven weer tot een geheel samengevoegd worden. Hiervoor bestaat speciale software, bijv. WinRAR. De archieven moeten daarvoor compleet op uw computer beschikbaar zijn.
Wij adviseren in de Tangysoft Client de "Download Wizard" te gebruiken, aangezien deze de gegevens automatisch downloadt, repareert en samenvoegt zonder dat u daarbij actief hoeft in te grijpen. Als u echter al onvolledige bestanden heeft gedownload, kunt u als volgt handelen:

U heeft geen .par-bestanden in de bestandengroep.
Zoek naar .par-bestanden die bij de bestandengroep horen. Geef daarvoor in het zoekveld de bestandsnaam zonder de .rar-code aan, een spatie en ".par" (bijv. ubuntu .par). Nu zou u de .par-bestanden moeten vinden, die u vervolgens downloadt en met Quickpar kunt openenn. Lees nu verder bij "U heeft al passende .par-bestanden gedownload".

U heeft al passende .par-bestanden gedownload.
Installeer het programma Quickpar en voer daarna een dubbelklik op één van de .par-bestanden uit. Selecteer bovendien bij Quickpar rechts de optie "Automatisch repareren" om de archieven automatisch te laten repareren.

Helaas kunnen wij geen hulp aanbieden voor specifieke bestandsformaten. Op de volgende pagina vindt u echter een opsomming die alle gangbare formaten verklaart:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_bestandsextensies

Nog meer hulp is ook te vinden als u naar de eindcode of suffix van het bestand zoekt op www.google.nl.

Als u bij de installatie van de Tangysoft Newsreader een foutmelding krijgt, verzekert u zich er alstublieft eerst van dat het .NET framework op uw computer correct geïnstalleerd is. Deïnstaleer deze software indien nodig via de systeembesturing en download voor de herinstallatie het bestand dat bij uw Windows-versie past via de volgende link:
https://msdn.microsoft.com/en-us/vstudio/aa496123.aspx

Verricht bij de Tangysoft Newsreader alstublieft de volgende handelingen:

  • Log u in als administrator
  • Deïnstalleer de Tangysoft Newsreader
  • Deïnstalleer het Microsoft .NET framework
  • Deactiveer nu alle veiligheidstools (antivirus, firewalls)
  • Installeer Microsoft .NET opnieuw:
    https://msdn.microsoft.com/en-us/vstudio/aa496123.aspx
  • Installeer de Tangy Newsreader opnieuw.

Verzeker u er alstublieft van dat bij uw firewalls de poort 119 en 443 vrijgegeven werden. Ook een actieve firewall in uw router kan de verbinding blokkeren. Op welke manier afzonderlijke poorten in uw firewall vrijgeschakeld kunnen worden, is te vinden in de documentatie van de software.

Zo kunt u ons bereiken

Support-Hotline

German+49 (0) 89 20 17 20 17*
English+49 (0) 89 20 17 20 16*
English+1 888 412 2598 **

*Kosten van het vaste net in Duitsland
**gratis nummer uit de Verenigde Staten

Kantooruren

Maandag tot en met vrijdag: 10 00- 2000uur (CET)
Zaterdag: 10 00- 18 00uur (CET)

Zondag en feestdagen: gesloten

Contactformulier

Hier kunt u gemakkelijk schriftelijk contact opnemen.

Contactformulier